Doelstelling
Na het volgen van deze workshop zal u aan de hand van hulpmiddelen in staat zijn om uw huidige klanten- en prospectenportefeuille beter te segmenteren. U zal voor de verschillende segmenten typische profielen hebben en uw producten- en dienstenaanbod, de beschikbare tijd en energie van het team, beter kunnen afstemmen in functie van de verschillende klantensegmenten.
Inhoud
Wat komt o.a. aan bod :
- De impact en het belang van een sterke klantensegmentering
- Ontwikkelen van een gedetailleerde beschrijving van een klantsegment/-profiel.
- Inoefenen aan de hand van een voorbeeld-template
- Welke producten en diensten in functie van de verschillende klantensegmenten
- Inventarisatie van actiepunten en ideeën voor een betere klantensegmentering
- ...
Docenten
Tom Dero - CEO bij Global Financial Platform en changecoach
Tom zette zijn eerste stappen in de financiële sector in 1992 als opleidingsverantwoordelijke bij Noordstar Verzekeringen. Daar begeleidde hij een groep van 180 verzekeringsmakelaars in het gebruik van de computer en de overstap van het papieren dossier naar elektronisch beheer.
Als ondernemer in hart en nieren verliet hij Noordstar in 1995 om zich als zelfstandig Fintro-agent te vestigen en verzekerings- en bankoplossingen aan te bieden aan zelfstandigen en particulieren.
In 2016 heeft hij zijn bank- en verzekeringskantoor verkocht en focust hij zich met GFP voor 100 % op de begeleiding en ondersteuning van financiële adviseurs.
Hij volgde een aantal managementopleidingen bij diverse opleidingscentra, zoals Vlerick Management School en hij bracht een team van 23 professionals samen om de missie van GFP verder uit te bouwen.
Chris Delvaux - GFP Coach en trainer Strategie & Sales
Chris heeft meer dan 15 jaar ervaring in ad interim sales managementfuncties en in het begeleiden van organisaties op vlak van commerciële strategie, go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design. Chris begeleidt en coacht zaakvoerders, ondernemers, en verkoopdirecteuren bij groei en bij commerciële transformaties. Zijn focus ligt op klantrelaties, verkoop en teams. Hij heeft gewerkt voor klanten uit diverse sectoren, zoals verzekeringen, banken, farma, medical devices, voeding, textiel, machinebouw, computers en andere financiële diensten. Chris is getraind in service design thinking en in business model innovatie.
Pedagogische aanpak
GFP Live Seminar - Klassikale praktijkgerichte workshop vol met tips & tricks aan de hand van powerpointpresentatie.
Vereiste voorkennis
Deze workshop is bestemd voor zaakvoerders, beslissers of medewerkers die meedenken over de toekomst van het kantoor.
Zij hebben minstens 5 jaar ervaring in de sector.
Duur
Sessie van 4 uur met pauze
Opleidingspunten of -uren
FSMA Bank (500026 AB): 0 opleidingspunten
FSMA Verzekeringen (500026 AB): 0 opleidingspunten